czwartek, 24 lipca 2014

Łeba 2014. Wydma Łącka.

Wczoraj przyjechaliśmy z Krakowa do Łeby. Droga zajęła nam 11 godzin. Wybraliśmy kamping nad samym morzem. Dzisiaj poszliśmy zobaczyć Wydmę Łącką w Słowińskim Parku Narodowym. Prowadzi do niej czerwony i zielony szlak.  Idąc drogą

zobaczyłam ścieżkę odchodząca w bok. Zaciekawiona, co na jej końcu może się znajdować skręciłam w nią. Kilkanaście metrów dalej znajdował się stary zarośnięty cmentarzyk,
 na którym znajdował się ciekawy kamień z wyrytymi na nim symbolami

Po chwili doszliśmy do wsi Rąbka
w której znajduje się wejście do Słowińskiego Parku Narodowego. Po zapłaceniu biletów wstępu - 6 zł osoba dorosła i 3 zł dziecko, kontynuowaliśmy swoją wędrówkę.

Obok wejścia do parku znajduje się punkt widokowy z wieżą  na Jezioro Łebsko

Po około trzech kilometrach doszliśmy do wyrzutni rakiet.  Jest to tajny niemiecki poligon na którym Niemcy testowali różnego rodzaju rakiety a w latach 70-tych polscy naukowcy, wykorzystując znajdującą się tutaj infrastrukturę, testowali rakiety meteorologiczne.
Przy wejściu stoi manekin żołnierza
 można też zobaczyć stary rosyjski motocykl

i wyrzutnię rakiet

Idziemy dalej i w końcu dochodzimy do czerdziestodwumetrowej  Wydmy Łąckiej, która jest częścią wydm ruchomych. Wydmy te usytuowane są na Mierzei Łebskiej pomiędzy Jeziorem Łebsko a morzem.

Wracamy teraz brzegiem morza do Łeby

Ślad trasy na wikiloc

Czas trwania - około 5 godz.
Długość trasy - około 16 km

Po krótkim odpoczynku  wybraliśmy się do centrum Łeby. Zainteresował nas reklamowany na plakatach odwrócony dom. Jest to dom postawiony na dachu i do tego jeszcze trochę pochylony.

W środku też wszystkie sprzęty są do góry nogami - umocowane jakby na suficie
Przebywając w nim miałam uczucie jakbym miała chorobę lokomocyjną. Zamkniecie na chwilę oczu pomagało przez jakiś czas.