czwartek, 30 sierpnia 2018

Z Lwowa przez Iwano-Frankiwsk, Buczacz i Skałę Podolską do Kamieńca Podolskiego

Wyruszamy na Podole. Naszym pierwszym przystankiem jest Iwano-Frankiwsk dawniej Stanisławów. Przewodniczka prowadząc nas przez główny deptak opowiadała o zabytkach i historii miejscowości, a potem w ramach czasu wolnego sami wróciliśmy do autobusu.

Iwano Frankiwsk na wikiloc

Jadąc dalej trafiliśmy do miasteczka Buczacz w którym znajduje się ciekawy kościół katolicki. Ksiądz, który dostał tą parafię po przemianach zastał pozostałości składu materiałów żelaznych i wielką dziurę w posadzce - piec którym ogrzewano okoliczne domy. Dzisiaj kościół jest odnowiony, ale jeszcze potrzeba dużo pracy żeby doprowadzić go do stanu świetności.

Cały czas poruszamy się po dziurawych drogach i podróż zabiera nam dużo czasu bo kierowca musi jechać wolno.

Po drodze zwiedzamy ruiny zamku w Skale Podolskiej, leżącego nad rzeką Zbrucz.

Pod wieczór kwaterujemy się w hotelu w Kamieńcu Podolskim, ale ponieważ nie wykupiliśmy obiadokolacji idziemy zwiedzić centrum historyczne Kamieńca.

W rynku jest jeszcze dużo ludzi, ale podczas powrotu  idziemy naokoło nieoświetlonymi uliczkami - trochę strach, docieramy jednak szczęśliwie - nikt nas nie zaczepia.