czwartek, 23 lipca 2015

Picos de Europa, Santo Toribio de Liebana, Puerto de Pandetrawe, Oviedo - Hiszpania

Zapłaciliśmy za kemping 32 euro za noc i wyruszamy do Picos de Europa. Jest to podobno największy park narodowy w Europie o powierzchni 700 km. kw.

Jedziemy do położonego 4 km od Potes franciszkańskiego klasztoru Santo Toribio de Liebana

gdzie od VIII w. ludzie pielgrzymują do przywiezionego z Jerozolimy fragmentu krzyża na którym ukrzyżowano Jezusa. Czy jest on prawdziwy? Tak mówią. Fragment ten znajduje się w dużym złoconym krzyżu znajdującym się w Capilla de Lignum Crucis (Kaplicy Drzewa Krzyża).

Wjeżdżamy teraz w głąb parku i jadąc krętymi drogami, na których od czasu do czasu pasą się między innymi ... byki

i podziwiamy widoki

Co jakiś czas pojawiają się na naszej drodze punkty widokowe - Mirador del Corzo

Z pierwszego z nich rozciąga się fantastyczny widok na szczyty gór wystające ponad chmury które czasami odsłaniają leżącą w dole wioskę by za kilka chwil zasłonić wszystko.

Jedziemy dalej przez park narodowy przyglądając się okolicy przez którą podróżujemy

i dojeżdżamy do punktu widokowego Puerto de Pandetrawe na 1562 mnpm. z widokiem na trzy pasma górskie.

Następnym punktem widokowym na naszej drodze jest Puerto Panderruedas

Po całym dniu jazdy docieramy do Oviedo.
uliczka w Oviedo

Chcemy zobaczyć znajdujące się w Katedrze San Salvador sudarium z Oviedo.

Niestety zanim znaleźliśmy parking (za postój ok półtoragodzinny płacimy 2.15 euro) i dotarliśmy na miejsce okazało się że kościół jest już zamknięty i nie weszliśmy do środka.
Trasa do Oviedo na Wikiloc

Zrobiło się już późno znajdujemy więc kamping nad samym morzem na wysokim klifie w pobliżu miejscowości Luarca.