piątek, 22 lipca 2016

Ryga

Z campingu idziemy na nogach zwiedzać Rygę. Po przejściu mostu znajdujemy się obok Zamku Ryskiego, którego budowę ukończono w 1515 r.

Obecnie zamek jest siedzibą prezydenta. Kontynuujemy zwiedzanie i dochodzimy do Placu Katedralnego, który jest centralną częścią miasta. Zbudowano go w połowie XIX w. Na Placu znajduje się Katedra Najświętszej Marii Panny, której budowę zakończono w 1270 r.

Dalej poszliśmy zobaczyć kompleks kolorowych kamieniczek zwanych Trzej Bracia. Środkowa pochodzi z XV w. i w niej otwarto pierwszą w mieście cukiernię.

Dotarliśmy do domu Bractwa Czarnogłowych. Byli to kupcy Ryscy, którzy nie ożenili się- czyli po prostu kawalerowie. Organizacja ta działała w latach 1416-1939.

Wędrując uliczkami

Kościół św. Piotra

doszliśmy do Baszty Prochowej, którą w przeszłości zabezpieczała Rygę od strony lądu. Teraz jest to Łotewskie  Muzeum Wojny.

Po południu pojechaliśmy do oddalonej o 25 km. miejscowości Jurmała - kurortu nad morzem, do którego okazało się, że wjazd jest płatny. Przed mostem, który trzeba było przejechać aby się tam dostać,  stały urządzenia takie jak parkometry, w których trzeba było kupić bilet za 2 euro. Przejechaliśmy kilka kilometrów przez miasteczko, drogą wzdłuż morza w poszukiwaniu parkingu. Udało nam się w końcu i poszliśmy na 7 km. spacer brzegiem morza.