czwartek, 21 lipca 2016

Troki, Kernave

Wczoraj sprawdziliśmy prognozę pogody i okazało się, że dzisiaj może padać. Spakowaliśmy więc wszystko co się dało do auta żeby rano było jak najmniej pakowania. Rzeczywiście rankiem mżyło szybko złożyliśmy namiot żeby zdążyć przed większym deszczem. Udało się. W Trokach na początku trochę padało, po chwili jednak przejaśniło się.
Troki to druga stolica Litwy a średniowieczny zamek na środku jeziora

był ważnym punktem strategicznym w czasie walk z Krzyżakami.
Z powodu wczesnej pory wszystko było pozamykane i tylko robotnicy budujący drugą przeprawę do zamku zaczynali swoją pracę.
Teraz kierujemy się w stronę Kernave pierwszej stolicy Litwy. Miejsce to w 2004 roku zostało wpisane na listę UNESCO.
Po zaparkowaniu auta szeroką aleją doszliśmy do neogotyckiego kościoła z 1920 r.

za którym znajduje się wejście do rezerwatu historyczno - archeologicznego zwanego Litewską Troją.

Są tam wzgórza nazwane np tron Mendoga, góra ofiarna, góra zamkowa, góra Lizydejki

Opuszczamy już Litwę i przekraczamy granicę Łotewską. Namiot rozwijamy na campingu 2 km od starego miasta w Rydze.